Strona wykorzystuje pliki cookies, w celu realizacji usług oraz w celach statystycznych . W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
top header
Dziś jest 18.11.2018
drukuj

Seminarium dla RSP zajmujących się produkcją i przetwórstwem mięsa wieprzowego

    Informujemy, że w ramach współpracy Krajowego Związku Rewizyjnego RSP z Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" w Warszawie - Miedzeszynie, przedstawiciele RSP zajmujących się produkcją i przetwórstwem mięsa wieprzowego mogą uczestniczyć w seminariach rozpoczynających projekt pod nazwą:

                                           "BUDUJEMY MARKĘ POLSKIEJ WIEPRZOWINY"

Miejsce seminarium:   Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne
                                       KZRS "SCh"
                                       w Warszawie - Miedzeszynie
                                       ul. Odrębna 4,  04 - 867 Warszawa

Termin:

 16 - 18 czerwca 2014 r.

    Intencją powyższego projektu, obok zagadnień związanych z promocją wyrobów mięsnych, jest konsolidacja branży mięsnej - od producentów wieprzowiny, poprzez przetwórców i sprzedawców aż do konsumentów - wokół zadania jakim jest budowanie marki polskiej wieprzowiny i jej promocja w kraju i w Unii Europejskiej.

    Głównym celem seminarium jest wzrost wiedzy i kompetencji osób, zajmujących się organizowaniem obrotu wyrobami mięsnymi, ich produkcją oraz sprzedażą, szczególnie w zakresie umiejętności promowania ich walorów smakowych i odżywczych.

    Mając na uwadze potrzebę odniesienia się do aktualnych problemów branży mięsnej i rolnictwa do programu seminariów wprowadzono tematykę:

- znakowania wyrobów z mięsa wieprzowego w świetle wchodzących nowych norm prawnych;

- wędzenia wyrobów z mięsa i osadzania się na nich substancji smolistych - nowe normy prawne UE w tym zakresie; informacje dla przetwórców i konsumentów;

- główne założenia Wspólnej Polityki Rolnej oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

   Wykładowcami i trenerami podczas Seminarium będą osoby o uznanym autorytecie i osiągnięciach zawodowych.

   Ramowy program Seminarium w załączeniu.

    Uczestnictwo w Seminarium jest bezpłatne, włącznie z noclegiem i wyżywieniem - seminarium jest dofinansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

   Dodatkowo informujemy, że w czasie wolnym od zajęć seminaryjnych planujemy zwiedzanie Warszawy oraz spotkanie integracyjne; ich łączny koszt wyniósłby 30 zł od osoby (płatne na miejscu w recepcji).

Zgłoszenie uczestnictwa:

  • telefonicznie:              (22) 872 06 80 lub 602-535-505;
  • pisemnie na adres:    Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne KZRS "SCh"
                                       ul. Odrębna 4, 04 - 867 Warszawa

Dojazd do Centrum Konferencyjnego:

  • z Dworca PKP Warszawa Wschodnia autobus miejski 146 (przystanek przy Dworcu od strony ul. Kijowskiej) kierunek - Falenica (czas przejazdu ok. 30 minut);
    Należy wysiąść na przystanku "Romantyczna" (na żądanie).
  • samochodem:
    od strony Warszawy - Wałem Miedzeszyńskim wzdłuż Wisły (w kierunku Puław) - do ronda (skrzyżowanie) z Traktem Lubelskim, a następnie (na rondzie) powrót w kierunku Warszawy i skręt w prawo w ul. Odrębną.

               /-/ Stanisław KROTOSZYŃSKI                                  /-/ Jacek STACIWA

                 Dyrektor CSK                                             Prezes Zarządu KZR RSP


Ramowy program seminarium

"Budujemy markę polskiej wieprzowiny
"
(początek zajęć o godz. 11.00 )

  • Główne założenia Wspólnej Polityki Rolnej oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
    • Funkcjonowanie rynku wieprzowiny - świat, UE, Polska - perspektywy na przyszłość.
    •  Aktualna sytuacja na rynku wieprzowiny w Polsce; sprzedaż bezpośrednia i funkcjonowanie MLO; zmiany w systemie znakowania wyrobów z mięsa wieprzowego.
    • Mięso wieprzowe i jego znaczenie w odżywianiu - fakty i mity.
    • Bezpieczeństwo żywności jako ważny czynnik jakości - dla konsumentów, przetwórców i handlowców.
    • Produkty bio, eko, light - rzeczywista wartość, czy chwyt reklamowy.
      • Produkty regionalne i lokalne jako metoda wzbogacania i różnicowania oferty handlowej.
      • Kierunki rozwoju technologii przetwarzania mięsa wieprzowego.
      • Pasze, dobrostan zwierząt, warunki środowiskowe - wpływ tych czynników na jakość mięsa i jego przetworów.

      • Dyskusja pod hasłem: czy wieprzowina może być naszym narodowym dobrem?

      Z a p r a s z a m y !